AVVIKANDE ÖPPETTIDER
AVVIKANDE ÖPPETTIDER

En del av våra butiker och restauranger följer just nu våra avvikande öppettider. Klicka här för att läsa mer.

Trenderna vi älskar just nu

Trenderna vi älskar just nu

Vilka är de hetaste köpen inom mode, skönhet och inredning just nu? Vi har frågat några av våra butiker vad de ser för trender 2021:

MQ Marqet:

– Stora kragar på skjortor och tröjor är en väldigt tydlig trend. De ska gärna vara så stora att de når ända ner till bysten. Linne är också en väldigt stor trend, säger Jessica Dahlén-Ståhl, butikschef.

Esprit:

– Vi ser att folk är trötta på att vara inlåsta – man vill ha sommaroutfiten nu! Linne är väldigt populärt, det ser vi både på dam- och herrsidan. Sen är jeansjackan också väldigt populär i år, säger Patrik Wilhelms.

Vero Moda:

– Det som känns jätterätt just nu är omlottklänningar, gärna mönstrade. De är väldigt feminina med knapp- och knytdetaljer. Jeans är en annan trend som alltid är het. Vi ser också väldigt mycket puffärmar, både på blusar, klänningar och toppar, säger Helena Hultman Jonsson, butikschef.

Nilson Shoes:

– Framför allt är det sneakers  – i alla varianter. Det är mycket “chunky soles”, alltså tjocka sulor. Vi börjar också se att sneakers med kilklack är på väg tillbaka igen. Annars är det klassiska, som en klassisk loafer, en stark trend. De funkar till klänning, till en kostym och också till pyjamaskostymen som vi ser mycket av just nu, säger Tess Nihlgrend, butikschef.

Lager 157:

– Västen är väldigt het i år. Vi har ett set med en väst och lite längre kjol i samma färg och mjukt material som är väldigt populärt. Färg är också en jättetydlig trend just nu. Både jordnära färger, men även babyblått, ljuslila och ljusgult – vi vill bära färg, säger Josephine Norell, butikschef. Mio: – Sammet är väldigt populärt på inredningsfronten just nu. Annars vill man gärna ha saker som känns lite rustika. Återvunnet trä är poppis, till exempel, säger Jonas Lundströmer. Kicks: – Just nu vill alla ha lyster – en hud som ser hälsosam ut. Niacinamid är en hudvårdsingrediens som alla pratar om, den tillför mycket fukt men motverkar också förstorade porer, säger Filiz Bahar.

Norrgavel:

– I år ser vi ett stort intresse för keramik – inte massproducerade produkter utan riktigt fint hantverk från specifika keramiker som gör udda urnor, koppar och fat. Vi ser också att många vill fixa sina hallar så man söker förvaring och smarta lösningar, säger Kevin Chu, butikschef.